sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Torstaipäivä runosta tarinaan


Torstaipäivä oli hyvin mielenkiintoinen. Aamuyhdeksältä starttasin Eivorin kanssa Stockmannilta, jonka jälkeen lähdimme visualistiporukassa Myymälä 2014 -messuille.

Stockalla päätin ottaa haasteeksi Runo -kampanjapöydän.  Runo ei ollut minulle niin tuttu tuotesarja, niimpä Eivor selitti tarinan sen takaa.

Lyhyesti kerrottuna astioissa näkyy jokaisen vuodenajan kasvusto käsinpiirrettynä. Ihana idea.









                                    Kuvassa Neitoperho -kannu ja Kevätkellomuki ja -lautanen.

Kampanjapöytää alottaessani rupesin ajattelemaan heti tarinaa; kuinka monta henkilöä ruokailisi ja mikä olisi idea ruokahetken takana. Aluksi testailin värejä, mitkä sopisivat mihinkin ja minkäkin kanssa.

Sain tehtyä pöytää, mutta jotenkin ajatus vain tyssäsi.
 Neliöt ja tarinat pyörivät mielessä, mutta eivät vieneet eteenpäin. Aikataulu loi myös hieman paineita. 

Onneksi Stockan visualisti Miia ja Eivor tulivat apuihin. Ihailin kuinka rutiininomaisesti he asettelivat tuotteita kohdilleen ja opastivat minua.

Vaikka se tuntuu niin helpolta aloittaessa, että osaanhan mä yhden hienon kampanjapöydän tehdä.. Ei se niin helppoa ollutkaan. Ensi kerralla jälleen paremmat eväät kampanjapöydän tekoon:)

Opittua:
Kannattaa tuoda enemmän astioita kerralla, luoda ryhmiä neliöitä hyödyntäen ja kuljettaa ajatusta läpi pöydän: " Tuossa voisi olla heidän kahviastioita, tuossa olisi isompia lautasia ruokaa varten, ja myöhemmin olisi aika vaikka aika snapseille:D"


Kampanjapöytä kannattaa rakentaa myös laskeutuvasti keskeltä ylhäältä, reunoille alas. Näin pöydästä tulee visuaalisesti toimiva.

( Kiireen vuoksi, valitettavasti ei kuvaa pöydästä.)




Myymälä 2014-messuilla kiertelimme aluksi eri pisteissä, missä oli  erilaisia myymälän ratkaisuja; ständejä, valomainoksia, kuvatauluja vai mitä ne on.. sellaisia myymälätelevisioita uskomattoman ohuessa ulkomuodossaan. Kaikenlaista.

Puoli kahdeksi menimme kuuntelemaan Vertti Kiveä (
Toimitusjohtaja ja Pääsuunnittelija, dSign Vertti Kivi & Co), jonka esityksen aiheena oli: 

”Asiakkaat ostavat enemmän tunteella kuin järjellä. Miten tunteeseen voidaan vaikuttaa ja miten hyvällä myymäläsuunnittelulla voidaan kasvattaa myyntiä?”







Esityksessä oli paljon hyviä pointteja
ja nauroimme Eivorin kanssa kun aamulla hän selitti minulle tarinasta, joka kulkisi mukana koko pöydällä. Ja myöhemmin messuilla koko Eivorin sanoma kiteytyi Vertti Kiven esityksessä. Haha.


Tässä kiteytymää:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti