Tiimioppiminen

 Tekemäni työt:

- Hoidin asiakaspuhelut näyteikkunarakennusprojektin aikana.
- Kirjoitin ylös mitä asikkaalta tulee kysyä ja kysyin ne :D
- Tein pääasiassa myymäläskannauksen Powerpoint -esityksen.
- Ideoin pinssit, toteutin ne. Tottakai muu tiimi oli mukana ideoimassa.
- Pesin ikkunoita.
- Nostelin mallinukkeja.
- Piirsin mittasuhdekaavaa, tein näyteikkunaluonnoksen.
- Ideoin näyteikkunaa.
- Esittelin näyteikkunaluonnoksen asiakkaalle.
- Olin sihteerinä/ kirjurina esim. mittoja otettaessa.


Panokseni tiimille:

- Olin minusta ideoiva analyytikko. Otin vastuuta ja organisoin. Otin selvää asioista. Pidin myös muita ajan tasalla. Minuun pystyi luottamaan.


Millainen keskustelija olin tiimipalavereissa:
- Sanoin mielipiteeni. Kuuntelin muita. Analyyttinen. Tunnollinen tekijä.

Johtajuus:

- Omasta mielestäni osittain minä olin johtaja sillä otan helposti tahtomattanikin organisoivan roolin tiimissä. Esimerkiksi hoitamalla asiakaspuhelut ja kyselemällä asiakkaalta kysyttävät asiat ym.

Positiiviset yllättäjät:

-Molemmat tiimiläiseni! Meillä oli mukava tiimi. Tulimme toimeen.

-Heta, sillä hän ei osannut illustratoria, mutta päätti jäädä koululle iltaseitsemään asti vääntämään illustratorin kanssa "Avoimet ovet" -julistetta ja sai valmiiksi hienon lopputuloksen. Olin ylpeä.
Heta oli myös tsemppaava, rohkea ja ideoiva. Hauska tiimikaveri.

-Cecilia, sillä hän teki osansa vaikka olikin paljon poissa. Hän oli spontaaninen, innostuva ja mukava.


Mitä olet oppinut?

Olen oppinut vaikka mitä.. mm.

-Käyttämään illustratoria !!!!!!!!
-Myymäläskannauksessa on tärkeää löytää yrityksen liikeidea, se mikä on visuaalisten "härpäkkeiden" ja kaiken takana. Ns. yrityksen sydän.
-Olemaan rohkeampi, tarttumaan toimeen. Olemaan äänessä, esillä.
-Tekemään paljon töitä tiukassa aikataulussa. Sietämään stressiä ja ottamaan omaa myös omaa aikaa.
-Piirtämään mittasuhdekaavassa.
-Visuaalisesta markkinoinnista.
-Tiimissä täytyy ottaa huomioon tiimiläisten erilaiset työskentelytavat ja oppia luopumaan myös omista ideoistaan.
-Käyttämään bloggeria ja tekemään blogipostauksia, vaikka niihin meneekin vielä kohtuuttomasti aikaa.
-Pinterestin käytön.

Kuinka huolehdin aikatauluista ja deadlinesta? Kuinka tiimimme aikataulutti työskentelyä ja seurasi että tuloksia syntyy?
- Huolehdin henkilökohtaisesti, että teen oman osuuteni, ajallaan.
- Tiesimme mihin mennessä mikäkin tehtävä tuli saada valmiiksi ja toimimme sen mukaan.
- Meillä ei ollut ylöskirjoitettua aikataulua vaan sovimme suullisesti mitä teemme milloinkin.
- Jäimme myös ylitöihin tai teimme vapaa-ajalla kukin osamme.
- Käytimme myös Facebook -viestiketjua hyväksi, jonka avulla pystyimme olemaan yhteydessä kätevästi myös vapaa-ajalla.
- Näin tuloksia syntyi ja saimme tehtyä tehtävät aikataulussa.


Mikä onnistui tässä prosessissa? Mitä kehittäisit ja miten?

- ME SELVITTIIIN! Vaikka pieni paniikki oli loppuvaiheessa eri töiden kasaantuessa päälle samaan aikaan.
- Saimme tehtyä tehtävät aikataulussa.
- Saimme aikaan hyviä töitä joihin kaikki olivat tyytyväisiä.
- Ainakin opimme tiiminä sen kuinka tärkeää on ottaa mitat esimerkiksi näyteikkunasta tarkasti. Sillä jouduimme menemään useampaan kertaan asiakkaalle tarkistamaan ottamiamme mittoja. Sitä ainakin kehittäisin.
- Ja en tiedä pitäisikö suunnitella enemmän tiimitöiden aikataulua ja jakaa tehtäviä enemmän eri ihmisille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti